DOCU: Ab Osterhaus gaf “Cursus Pandemie Marketing” met Marc van Ranst!

updated: 04-2021


Ab Osterhaus organiseerde op 22 januari 2019 een “Cursus Pandemie Marketing” met Marc van Ranst. De naam van het event was “Communication & Public Engangment” en vond plaats uit hoofde van ESWI, de belangenorgasatie ter bevordering van de vaccinatie bereidheid van burgers, onder leiding van Ab Osterhaus.

Op deze conferentie is Marc van Ranst (de Belgische Jaap van Dissel) de gastspreker die met humor en flair de Mexicaanse Griep ter voorbeeld stelt, van zijn grote succes. Immers Belgie bereikte in die Pandemie (die later een milde griep bleek te zijn) de hoogste vaccinatiegraad in Europa en daar is Van Ranst trots op. Hij vertelt aan een zaal vol internationale college dan ook triomfanmtelijk hoe hij dat deed en deelt de kneepjes van het vak. Hoe manipuleer je de pers, politici en het volk en kun je ze in angst gijzelen, zodat ze doen wat je wilt…zich laten vaccineren.

Docsfair maakte er een fascinerende analyse van met de documentaire “Framing a Pandemic” en Flavio Pasquino interviewde de producent Jean Jacques van Bemmel en hoofdrolspeler Dick van den Berg de “Framing Specialist”. Na een kort voorgesprek wordt de docu getoond en daarna wordt er nog goed nagesproken over wat we nu eigenlijk hebben gezien en hoe we dit moeten of kunnen interpreteren.

Dit is de link op Vimeo naar de integrale ESWI conferentie “Communication & Public Engangment”;

Meer info over Marc van Ranst;

Meer info over ESWI:

De linkjes voor de boeken op tafel;

Je onvervangbare hersenen

Denk niet aan een roze olifant

Ons onfeilbare denken

Help ons:

Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via whatt’s app, telegram, signal, messenger, what ever…als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt.

Doneren kan via

Voor meer info kijk op v